9. aug. 2010

Pizza med langtidsbagte Tomater og Sardin / Kartoffel

Fordi jeg ELSKER at lave pizza, er dette formentlig langt fra mit sidste indlæg med forslag til forskellige topping-kombinationer. Med hensyn til bund og tomatsaucen er jeg rimelig konservativ, men når det kommer til toppingen er der ingen grænser.
Hér er forslag til to kombinationer - én med langtidsbagte cherrytomater & timian og én med kartoffel, sardin & rosmarin...


Ingredienser (2)
Dej (til 2 pizzaer)
Tomatsauce (til 2 pizzaer)
100 g Revet parmesan
2-3 Løg (skivet)
15-20 Cherrytomater
Sukker
Salt/peber
Frisk thimian
1 Kartoffel
1 Dåse sardiner (125 g)
Frisk rosmarin
Olivenolie

Fremgangsmåde
Pizza med langtidsbagte cherrytomater & timian:
Opvarm ovnen til 100 grader. Halvér tomaterne og placér dem med skærefladen opad på en bageplade med bagepapir. Stænk med lidt olivenolie og drys med sukker, salt og peber. Bages i 1 1/2 - 2 timer på midterste rille.
Opvarm ovnen til 250 grader. Rul dejen ud meget tyndt. Top med tomatsauce, dernæst parmesan, løg og tomaterne. Stænk med lidt olivenolie, overfør pizzaen til en forvarmet bagesten og bag 8-12 minuter. Efter bagning eller ca 2 min før pizzaen tages ud af ovnen drysses med frisk timian.

Pizza med kartoffel, sardin & rosmarin:
Opvarm ovnen til 250 grader. Skræl kartoflen og skær den i MEGET tynde skiver. Rul dejen ud meget tyndt. Top med tomatsauce, dernæst parmesan, løg, kartoffel og sardin. Stænk med lidt olivenolie, overfør pizzaen til en forvarmet bagesten og bag 8-12 minuter. Efter bagning eller ca 2 min før pizzaen tages ud af ovnen drysses med frisk timian.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar