5. jul. 2011

Roskilde Festival


Årets Roskilde Festival er netop afsluttet - og med stor succes hvis nogen skulle finde på at spørge mig!
Roskilde Festival er for mig et sommer-must, og foruden de mange koncerter er maden dernede noget jeg gang på gang tager mig selv i at gå meget op i - på samme måde som jeg på bedst mulige vis forsøger at planlægge hvilke koncerter jeg bare må opleve, kredser mine tanker om hvilken mad jeg næste gang skal afprøve.  
Der findes, efter forholdene og til prisen, rigtig meget god mad på Roskilde Festivalen, men der findes også boder jeg ikke forstår år efter år er tilbage med samme uinteressante udvalg - i det hele taget er fornyelse godt og det glæder mit madglade festivalhjerte hver gang jeg ser nye skud på stammen (som fx. Meyer der sidste år gav et frisk pust og Man Made Food, der i år havde nye lækkerier på menuen). Særligt udvalget af god vegatarisk mad på camping West er noget haltende, hvor dog chili sin carne med ekstra creme fraiche fra Eat Beer og de lune snegle som fås overalt til en flad tier tager kegler. 
Jeg har i år guffet mig igennem minimum én ret fra stort set alle de steder jeg synes leverede lige hvad en sulten festivalmave havde brug for, hvor laksesanwichen med kål og mormordressing fra Meyers sammen med röstiburgeren fra Skibruger og grønt i gul curry fra Thai Lanna deler en fornem førsteplads.....og så var der lige de knasende sprøde chili fries fra Ox Bruger som sad lige i skabet! ...Selvfølgelig var der også musikken, hvor PJ Harvey, Weekend og Per Vers leverede nogle for mig uforglemmelige koncerter!


Madpandekager fra Mama Mombasa og lun snegl fra bycenter West


Laksesandwich med kål og mormordressing fra Meyers


Grov ærtesuppe fra Manfreds og sildemad fra smørrebrødsbiksen


Blåbærshake og foccacia fra området omkring Odeon


Chilifries fra Ox Burger


Veggiesanwich med sommegrønt, radisser og rygeost fra Manfreds


Röstiburger fra Skiburger


Sandwich med Hummus og grøntsager fra Meyers


Grønt i gul curry fra Thai Lanna


Chili sin carne fra Eat Beer


Sushi


Falafel fra Den Gyldne Bønne

      

Jordbær/ingefær shake fra Jordbærboden og kolde fadøl fra Tuborg


Ingen kommentarer:

Send en kommentar