11. feb. 2011

Chili sin Carne

Hér er min version af Chili sin Carne, hvor de saltsyltede citroner gør retten helt perfekt. 
Jeg ved ikke om eller hvor man kan købe disse saltsyltede citroner, men nemmest er altså at lave dem selv, og selvom det tager 3-4 uger er det i den grad ventetiden værd. 


Ingredienser (4)
2 spsk Olie
1 Løg 
4 Fed hvidløg 
1 Rød chili
4 Gulerødder
1 tsk Spidskommen
1/2-1 tsk Cayennepeber
1 Dåse flåede tomater
2 Dåser røde kidneybønner
1/2-1 spsk Hakkede saltsyltede citroner
2-3 dL Vand
1 spsk Maizena
Salt/peber
Bredbladet persille
Creme fraiche
4 Hårdkogte æg
Ris

Fremgangsmåde
Hak løg, hvidløg, chili og gulerødder fint. Opvarm olien i gryde og steg løg og hvidløg i 2-3 min, hvorefter gulerødder, chili, spidskommen og cayennepeber tilsættes. Steg videre under omrøring i yderligere 4-5 min. 
Tilsæt tomater, bønner, saltsyltet citron og vand, og lad retten simre under låg ved svag varme i 30-45 min. Jævn til sidst med Maizena rørt ud i 1/2 dL vand og smag til med salt og peber.
Server med ris, finthakket bredbladet persille, hårdkogt æg og creme fraiche. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar