5. feb. 2011

Tomat-Fersken Suppe

Da jeg forleden gennemgik min bunke af gamle udklip med opskrifter, faldt jeg over denne suppe, som jeg ikke erindrer at have lavet i noget lignende 5000 år. Oprindeligt indeholder den karry, som jeg hér har udskiftet med cayennepeber og desuden rundet den af med fløde.
Efter gensynet med denne smukke suppe er jeg sikker på der ikke går længe før den igen kommer på menuen, da den er både hurtig, billig og perfekt afstemt hvad angår chilistyrke, sødme og syrlighed. 


Ingredienser (4)
Suppe:
2 Løg
4 Fed hvidløg
2 spsk Olivenolie
1 tsk Cayennepeber
400 g Flåede tomater fra dåse
350 g Fersken fra dåse
Salt/peber
3/4 L Grøntsagsboullion
2 dL Fløde
Topping:
Tigerrejer lynstegt (ca 1min) med knust hvidløg i olivenolie på en glohed pande.
Creme fraiche

Fremgangsmåde
Hak løg og hvidløg og svits i olivenolien 3-4 min sammen med cayennepeber. Tilsæt de resterende ingredienser og lad suppen simre under låg ved svag varme i 45 min. Blend suppen, tilsæt fløde og smag til med salt og peber. 
Servér toppet med tigerrejer og creme fraiche. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar